Fogis
Fotbollens Gemensamma Informationssystem (FOGIS) är ett administrativt system som tagits fram av Svenska Fotbollförbundet i nära samarbete med distrikten.
Behöver du hjälp med FOGIS så kontakta i första hand din föreningsadministratör, i andra hand är du välkommen att kontakta oss på Skånes Fotbollförbund.
Vår fogissupport når du vanligtvis måndag-fredag 08:00 - 16:00 på 040-59 02 03, fogissupport@skaneboll.se eller via formuläret som finns längst ner på denna sida.
Se gärna om du hittar ditt svar i "Frågor & svar" eller i någon av manualerna nedan.
En del av manualerna finns även som videoklipp:
Frågor & svar
Du har antingen angivit fel användarnamn eller lösenord.
Försök på nytt.
Vid fortsatta problem så kontakta i förstahand din föreningsadministratör och i andra hand Skånes FF:s Fogissupport fogissupport@skaneboll.se
Ett Fogis kan låsas på ett par sätt. Antingen så har man försökt logga in för många gånger med ett felaktigt lösenord. Kontot kan också vara låst av föreningens administratör av olika anledningar. I första hand kontaktar du föreningens administratör och i andra hand fogissupport@skaneboll.se
Detta kan bero på ett tillfälligt fel i Fogis. Vänta en stund och försök därefter att ladda sidan. Får du fortfarande upp samma text så anmäl detta till Skånes FF:s Fogissupport fogissupport@skaneboll.se
Ange vad det var för något du utförde i Fogis när felet uppstod. Bifoga gärna en skärmdump.
Logga in i Fogis och klicka på Arkiv och sedan startsida
Klicka på Lag (0) och leta därefter upp det laget som du vill ändra kontaktperson för.
Klicka på "Uppdatera kontaktperson" som finns längst till höger på lagets rad.
Byt nu ut personen som finns på raden kontaktperson.
För att söka fram en ny person använder du kikaren.
Gå in på http://fogis.svenskfotboll.se
Välj klienten som du ska logga in på.
Klicka på "Glömt lösenord" eller "användarnamn".
Följ instruktionerna.
Uppgifterna kommer att skickas till din registrerade e-postadress.
Om du via inloggningssidan beställt ett nytt lösenord eller beställt att få ditt användarnamn men inte får något mail beror det till största delen på att din e-postadress inte finns registrerad på dig som person i Fogis eller att den är fel angiven.
Kontakta din föreningsadministratör i förstahand och Skånes FF:s Fogissupport i andra hand. fogissupport@skaneboll.se
Kontrollera även din mapp för skräppost då vi fått indikationer på att en del mail från Fogis hamnar där.
Om er förening har en person som har skyddad identitet så kommer Fogis via en uppdatering via SPAR lägga till Personuppgifter Skyddade.
En förutsättning till detta är att personen är inlagd i Fogis med fullständigt personnummer.
Uppdateringen mot SPAR sker en gång per månad så därför är det bättre att kontakta Micke Dahl, Tävlingsansvarig på Skånes FF 040-590203 för hjälp.